Najczęściej popełniane błędy w odżywianiu: brak awokado w diecie

Kwiecień 10, 2017
Ewa Miłowicz

bledy-w-diecie-brak-awokado

Moi Pacjenci w zasadzie nagminnie pomijają w swojej diecie awokado, twierdząc, że jest tłuste i dlatego nie jest wskazane. Ponadto często mówią, że jest mdłe w smaku i nie mają pomysłu z czym je komponować, by było smaczne.

Rzeczywiście, awokado w swoim składzie zawiera dużo, bo aż 20-30% tłuszczów. Dlatego często nazywane jest owocem maślanym, jednak tłuszcze zawarte w awokado to dobre tłuszcze: jednonienasycone – głównie kwas oleinowy i wielonienasycone. Ma dość dobrą proporcję kwasów omega 6 do omega 3, co sprawia, że warto sięgać po ten owoc.

Dobre tłuszcze to też nie jedyny atut awokado. Jest ono także dobrym źródłem witamin: z grupy B (B1, B2, PP, B6, kwasu pantotenowego, kwasu foliowego), C, beta karotenu, E i K oraz składników mineralnych: magnezu, potasu, cynku, miedzi i manganu. Zawiera również błonnik pokarmowy, fitosterole i antyoksydanty.

skontaktuj-sie-ze-mna

No comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *