Najczęściej popełniane błędy w odżywianiu: mało warzyw

Kwiecień 18, 2017
Ewa Miłowicz

bledy-w-diecie-malo-warzyw

Powinniśmy zjadać 500 – 700 g warzyw dziennie. Raczej nie spotykam w swojej praktyce osób które zjadają każdego dnia taką porcję. Wskazane jest jedzenie warzyw do każdego posiłku. Warzywa pełnią wiele ważnych funkcji, są przede wszystkim nieocenionym źródłem witamin i minerałów.

Warzywa bogate w witaminę C (szpinak, jarmuż, papryka czerwona, zielona pietruszka, kapusta kiszona) dołączone do mięs i wędlin poprawiają wchłanianie z nich żelaza. Szklanka zielonych liści dziennie, zabezpiecza nas w kwas foliowy (im ciemniejsze tym lepsze).

Różne kolory warzyw – to inne cenne substancje: karotenoidy, flawonoidy, polifenole, witaminy, mikroelementy itp., więc wysokie prawdopodobieństwo, że nie będziemy cierpieć z powodu niedoborów tych substancji. Zjadajcie więc bez ograniczeń: pomidory, ogórki, rzodkiewki, cykorię, kalafior, brokuł, cukinię, bakłażan. Warzywa korzeniowe: pietruszka, marchewka, burak, seler korzeniowy do 500g/d. Będziecie zdrowi i pełni energii.

skontaktuj-sie-ze-mna

No comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *